Za co odpowiada Google Tag Manager?
23 sierpnia, 2020Google tag manager to bezpłatna platforma do zarządzania tagami, która umożliwia marketerom wdrażanie i śledzenie danych marketingowych poprzez łatwe dodawanie fragmentów kodu do ich witryny lub aplikacji. Zatem co to jest tag i jakie korzyści wprowadza? Umożliwia marketerom śledzenie konwersji, analiz witryny, retargetingu i nie tylko bez interwencji webmasterów.
W jaki sposób Menedżer tagów Google i Google Analytics (GA) współpracują?
Menedżer tagów Google nie został zbudowany, aby zastąpić Google Analytics. Zamiast tego, oba te elementy harmonijnie współpracują, aby zapewnić marketerom łatwy w zarządzaniu, elastyczny system śledzenia różnych analiz. Menedżer tagów Google umożliwia użytkownikom wdrażanie kodu śledzenia na wybranych stronach, a Google Analytics używa tego kodu do śledzenia różnych danych, w tym konwersji. Tag manager to narzędzie, które zmienia zasady gry w taki sposób, że zapewniło specjalistom ds. Marketingu swobodę dodawania, edytowania i usuwania tagów pomiarowych bez żadnego twardego kodowania, dzięki czemu proces jest znacznie prostszy i szybszy.
Tag manager eliminuje kłopoty związane z zaawansowanym programowaniem
Przed menedżerem tagów Google za każdym razem, gdy tag musiał zostać dodany, edytowany lub usunięty, programista internetowy musiał być zaangażowany w twardy kod witryny. Teraz ten sam fragment kodu, który może zawierać różne tagi marketingowe i analityczne, jest umieszczany na wszystkich stronach witryny. Edycja, usuwanie lub dodawanie nowych tagów zajmuje kilka kliknięć, a wszystko to można zrobić za pomocą łatwego w obsłudze interfejsu.
Google tag manager umożliwia firmom szybsze działanie
Nadmierna zależność od twórców stron internetowych jest problemem dla wielu firm dysponujących ograniczonymi zasobami. Powstrzymuje rozwój i eksperymenty, które są niezbędne w szybko zmieniającym się cyfrowym świecie, w którym żyjemy. Marketer nie może pozwolić sobie na czekanie tygodniami, aż zespół IT zwolni trochę czasu i wdroży kilka tagów. Menedżer tagów Google to opłacalne i niezawodne rozwiązanie, które pomaga firmom dostosować się do zmieniających się warunków marketingowych i przejść z jednego eksperymentu do drugiego znacznie szybciej i bez dodatkowych kosztów.