Czym jest meta description i czemu służy?
1 marca, 2021Na marketing internetowy składa się wiele elementów, a bardzo ważne są w nim między innymi działania SEO. Klasycznym ich elementem są tak zwane meta description, czyli meta opisy, jednak czym one są i jak się je stosuje?
Meta description – co to jest?
Ten element jest jednym z tak zwanych znaczników meta, które dostarczają algorytmom indeksującym w wyszukiwarce dodatkowych informacji o stronie, które pomagają im zdecydować, czy jest ona przydatna. W dzisiejszych czasach ich znaczenie dla SEO jest nieco mniejsze, niż kiedyś, jednak nadal mają one swoje zastosowanie.
Meta description to opis strony w Google, który pojawia się w wyszukiwarce pod jej tytułem, informując o jej zawartości zarówno algorytmy, jak i internautów. Meta opis także pojawia się w mediach społecznościowych, kiedy udostępnia się w nich stronę i tu pełni przede wszystkim ważną funkcję informacyjną dla użytkowników social mediów, pozwalając im zadecydować, czy warto kliknąć w link.
Meta opis składa się zazwyczaj z samego tekstu, ale czasami spotyka się w nim też emoji, chociaż wiele ekspertów tego nie zaleca, gdyż efekt ich wstawiania od strony technicznej nie zawsze da się przewidzieć.
Wpływ meta opisów na pozycjonowanie
W dzisiejszych czasach wpływ meta opisów na pozycjonowanie jest niemalże zerowy, a algorytmy z zasady je ignorują, jednak nadal są one bardzo ważne dla konwersji, gdyż często są one czynnikiem decydującym o tym, czy internauta kliknie w daną stronę, czy ją zignoruje.
W meta opisach warto więc zawrzeć słowa kluczowe, które są interesujące dla grupy docelowej, a do tego powinno się zadbać o obecność wezwania do działania, czyli elementu, który bezpośrednio zachęca do wejścia na stronę.
Opisy te są bardzo ważne dla sklepów internetowych, gdyż jeżeli dobrze i zwięźle opisze się w nich produkt, do którego strony prowadzi link, mogą one być bardzo cennym narzędziem konwersji, tak więc powinny one dostarczać najważniejszych informacji połączonych z wezwaniem do działania.
Elementy te są więc bardzo ważne w marketingu, chociaż dzisiaj używa się ich nieco inaczej, niż we wczesnej fazie ich funkcjonowania. Błędem wielu przedsiębiorców jest brak dbałości o ich dodawanie do strony lub robienie tego w nieprzemyślany sposób, co może się zemścić mniejszym zainteresowaniem stroną czy sklepem przez konsumentów.