Co to jest Google merchant center i jak je uruchomić?

Co to jest Google merchant center i jak je uruchomić?

27 marca, 2020 Wyłączono przez Redakcja

Prowadzisz sklep internetowy? W takim razie warto, żebyś zastanowił się nad przeprowadzeniem kampanii produktowej przy wykorzystaniu Google Merchant Center. Co to jest i jak je uruchomić? Podpowiemy Ci!

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center to narzędzie umożliwiające wstawianie reklam w postaci zdjęć, opisów, cen i nazw sklepu. Pojawiają się one w wyszukiwarce google, gdy wpiszemy w swoim zapytaniu określoną frazę. Narzędzie to pozwala na przesłanie informacji o sklepie oraz danych produktach lub usługach.

Jak uruchomić Google Merchant Center?

Aby uruchomić Google Merchant Center trzeba przede wszystkim mieć założone konto w Google Ads. Pierwszym krokiem do uruchomienia narzędzi jest wejście na stronę internetową Google Merchant Center i zalogowanie się bądź utworzenie konta. Następnie uzupełniamy ogólne informacje dotyczące firmy, takie jak nazwa sklepu, kraj czy URL. Na tej samej stronie trzeba się też zadeklarować, czy chcemy dostawać wiadomości z poradami i nowościami dotyczącymi usługi.

W następnym etapie czytamy(!) i zatwierdzamy warunki korzystania z Google Merchant Center. Dalej przechodzimy do weryfikacji witryny. Można jej dokonać na cztery sposoby.

Pierwszym z nich jest weryfikacja konta poprzez Google Analytics. W tym celu jednak trzeba mieć wszystkie swoje usługi na jednym koncie Google. Można również skorzystać z trzech innych metod:

– dodania tagu HTML w sekcji,- przesłania pliku HTML na serwer,- użycia narzędzia Google Tag Manager.

Twoje konto w Google merchant center jest już skonfigurowane. Teraz możesz połączyć je ze swoimi kontami Google Ads i Google Analytics oraz przesłać feed produktowy.

Jak uzyskać feed produktowy w Google merchant center?

Proces pozyskiwania jest stosunkowo prosty. Rozpoczynamy od przejścia do sekcji „Pliki danych” na stronie „Produkty”. Klikamy plus w sekcji podstawowych plików danych i w ten sposób tworzymy nowy plik. Następnie podajemy dane takie jak: kraj sprzedaży, miejsce docelowe, język, nazwa podstawowego pliku danych, metoda przesyłania oraz nazwa pliku uwzględniająca rozszerzenia. Następnie klikamy przycisk „Dalej”. Gotowe!

Plik z danymi można też przesłać w sposób manualny. W tym celu na karcie „Przetwarzanie” wybieramy ikonkę z trzema kropkami, a następnie opcję przesyłania. Proces zakończony!