Google merchant center – nowoczesne narzędzie do promocji sklepów internetowych
28 lipca, 2020Google merchant center to nowoczesne narzędzie, które zaprojektowane zostało przede wszystkim z myślą o właścicielach sklepów internetowych, którzy chcą promować swoje produkty w Google. Handel elektroniczny rozwija się w ostatnim czasie w bardzo szybkim tempie, dlatego też warto jak najszybciej zapoznać się z olbrzymimi możliwościami, jakie oferuje google merchant.
Doskonała prezentacja produktów
Największym atutem google merchant center jest przede wszystkim to, że umożliwia on prezentację wybranych produktów w formie wizualnej. Mowa tutaj oczywiście o zwykłych zdjęciach, które są doskonałym wabikiem na potencjalnych klientów. Jak powszechnie wiadomo większość osób kupuje oczami, dlatego też warto skorzystać z graficznych reklam, które są w chwili obecnej najciekawszą ofertą dla reklamy tekstowej. Nie można zapominać również o tym, że merchant center prezentuje nie tylko zdjęcie danego produktu, ale również jego cenę. Większość użytkowników dokonuje zakupu opierając się na cenie danego produkty. Dzięki porównywarce cen w Google Zakupy, można zyskać olbrzymią przewagę nad swoimi największymi konkurentami.
Idealne dopasowanie produktów
Narzędzie merchant center zaprojektowane jest w taki sposób, aby idealnie dopasować poszczególne produkty do zapytań wybranych użytkowników. Algorytm napisany został w taki sposób, aby w pierwszej kolejności wyświetlać reklamy produktów, które w rzeczywistości interesują potencjalnych klientów. Dzięki takiemu mechanizmowi mamy olbrzymie szanse, że użytkownicy którzy trafią do naszego sklepu dokonają zakupu. Reklamy google merchant są zdecydowanie bardziej precyzyjne i co najważniejsze bardziej opłacalne niż tradycyjne reklamy google AdWords.
Szczegółowa analiza wyników
Na samym końcu warto wspomnieć o tym, że google merchant center zapewnia bardzo precyzyjną analizę wyników. Dzięki zaawansowanym narzędziom do pomiarów, można błyskawicznie określić, które kampanie reklamowe przynoszą satysfakcjonujące efekty, a z których należy jak najszybciej zrezygnować. Każda branża rządzi się nieco innymi zasadami, dlatego też warto przetestować kilka modeli kampanii reklamowej, aby móc wybrać tą najkorzystniejszą. Google Analytics pozwala dokładnie śledzić ścieżkę zakupową klientów, dlatego też można zdobyć informację na temat tego, co należy poprawić w sklepie, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż.