Czym jest system CRM i dlaczego warto używać go w firmie?
27 stycznia, 2021Na prowadzenie biznesu składa się wiele zadań, do których należą między innymi marketing, sprzedaż, obsługa klienta i współpraca z klientami w zakresie zleconych przez nich zadań. Wszystkie te działania zajmują wiele czasu, który można znacznie skrócić dzięki rozwiązaniu, jakim jest system CRM.
Czy jest system CRM?
CRM (Customer Relationship Management) to rozwiązanie biznesowe, będące platformą online, która usprawni działanie firmy na wiele sposobów. Można o nim myśleć jako o centrum dowodzenia lub panelu, który pozwala zarządzać firmą z jednego wygodnego miejsca, a także uzyskać można dzięki niemu cenny wgląd w efekty działań.
System crm to także sprawna komunikacja z klientem. W wielu branżach klient świadomie i na bieżąco uczestniczy w procesie wykonywania jego zlecenia, a użycie systemu CRM umożliwia między innymi sprawną wymianę plików i wiadomości pomiędzy firmą a jej klientami, a także jej podwykonawcami.
System CRM w marketingu
Takie centrum dowodzenia niezbędne jest dziś w każdej nowoczesnej firmie, a docenią je przede wszystkim osoby, które odpowiadają w niej za marketing. Używając systemu CRM, będą one mogły stworzyć kampanie reklamowe i na bieżąco monitorować ich przebieg.
Wiele dostępnych systemów tego typu zachwyca też wizualizacjami danych, których przejrzystość zdecydowanie ułatwia pracę, a rozmaite rodzaje danych i wykresów można sortować, by te najważniejsze zawsze były pod ręką.
System CRM a współpraca z klientami
System CRM to także sprawna współpraca z klientami, a docenią go przede wszystkim różnego rodzaju formy związane z marketingiem, czy też działające z branżą kreatywną. Poprzez system taki firma i jej klienci mogą pozostać w stałej komunikacji, a do tego umożliwia on sprawne zarządzanie zleceniami i zadaniami, na które są podzielone.
Poprzez platformę taką można przesyłać klientowi gotowe pliki zlecenia, czy będą nimi grafiki, czy też teksty, a on może się z nimi zapoznać i je zatwierdzić, bądź zgłosić zastrzeżenia przed ostatecznym zatwierdzeniem.
Wiele firm używa też systemów CRM do komunikacji ze swoimi podwykonawcami, gdzie także mogą oni wgrywać do systemu pliki i dokonywać poprawek.
Rozwiązań takich jest na rynku bardzo wiele, a każda forma znajdzie wśród nich coś dla siebie. Niektóre z nich celują w wielkie firmy o bardzo skomplikowanej organizacji i dużej liczbie klientów, a inne będą idealne dla freelancerów, którzy chcą sprawnie zorganizować swoją pracę i komunikację z klientami, nie mogąc jednocześnie pozwolić sobie na drogie rozwiązania dla większych przedsiębiorstw.