Pozycjonowanie grafik w Google – atrybuty ALT oraz TITLE

Pozycjonowanie grafik w Google – atrybuty ALT oraz TITLE

27 kwietnia, 2021 Wyłączono przez Redakcja

Wszystkie strony internetowe bazują nie tylko na samym tekście, ale także na różnych zdjęciach. Okazuje się bowiem, że wszelkie elementy graficzne mają duże znaczenie dla zwiększenia widoczności portalu w wyszukiwarkach internetowych. Jednak, aby pozycjonowanie grafik w Google było skuteczne, należy dokonać właściwej optymalizacji obrazów. W jaki sposób?

Roboty Google lubią małe zdjęcia

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie zdjęć, to najważniejsza wskazówka dotyczy stosowania jak najmniejszych obrazków. Ich waga powinna wynosić co najwyżej 150 KB. Wówczas strona będzie się wczytywać znacznie szybciej. Jest to ważne nie tylko dla osób ją odwiedzających, ale również dla tak zwanych robotów Google. One zajmują się skanowaniem zdjęć, dzieleniem ich na kategorie oraz przypisywaniem określonych fraz kluczowych. Dzięki optymalizacji, można być pewnym, że każdy, kto w wyszukiwarce Google Grafika wpisze hasło związane z naszą strony, kliknie następnie w wyświetlony, pochodzący z niej, obrazek. W ten sposób zostanie przekierowany do witryny i doda ją do zakładek.

Czym dokładnie jest atrybut ALT?

Oczywiście sam rozmiar plików graficznych to nie wszystko. Googleboty muszą bowiem wiedzieć, co te pliki zawierają. Obrazki trzeba więc dobrze oznaczyć, pod warunkiem że użyje się specjalnych atrybutów. Pierwszym z nich jest ALT. To alternatywny opis zdjęcia, który zawarty jest kodzie HTML danej strony. Jego zaleta polega na tym, że nawet w sytuacji, kiedy grafika nie zostanie wczytana, to i tak informacja o niej będzie widoczna dla Googlebotów, a następnie indeksowana. Co więcej, parametr ten jest czytany przez aplikacje, z których korzystają osoby niewidome.

Co wiemy o parametrze TITLE?

Drugim atrybutem, która pozwala na efektywne pozycjonowanie zdjęć w Google Grafika, jest TITLE, czyli tytuł obrazka. To tekst pomocniczy (inaczej skrót zawartości strony internetowej), który będzie widoczny dopiero po najechaniu kursorem na konkretną grafikę. Pamiętajmy, aby ciekawie, odpowiednio zatytułować każdy z obrazków znajdujących się na portalu. Wtedy jest szansa, że sporo osób zainteresuje się takim zdjęciem, a później zajrzy na naszą stronę. Pozycjonowanie grafik w Google przyniesie więc oczekiwane efekty.